Koktajl owsiany – zdrowy, szybki i pyszny, idealny na śniadanie

koktajl-owsiany

Weekend to dla wielu z nas czas planowania posiłków na cały tydzień i robienia zakupów, więc pomyślałam, że podrzucę Wam przepis na jeden z moich ulubionych koktajli. Jest bardzo sycący, więc w przeciwieństwie do koktajli owocowo-warzywnych może spokojnie zastąpić śniadanie. Wiadomo, zawsze lepiej coś zjeść, ale są dni, kiedy brakuje na to czasu. Wtedy taki koktajl może uratować nas przed chodzeniem pół dnia bez jedzenia. To też dobre rozwiązanie dla osób, które wstają bardzo wcześnie i nie mają ochoty na jedzenie, ale jednak nie chcą wychodzić z pustym żołądkiem.

Zaczęłam robić ten koktajl kilka miesięcy temu, kiedy próbowałam wyeliminować mój koszmarny nawyk wychodzenia z domu bez śniadania. Przyzwyczajenia utrwalone przez długi czas sprawiły, że trudno mi to było zmienić z dnia na dzień. Rano zwyczajnie nie byłam głodna i nie miałam ochoty na nic oprócz kawy. Koktajl owsiany zapewniał mi poranną dawkę kalorii, bez poczucia, że muszę wmuszać w siebie jedzenie o wczesnej porze (chodziłam rano na kurs prawa jazdy, przez co śniadanie wypadało mi ok. 6:15).

Ten koktajl jest nie tylko pożywny i szybki w przygotowaniu – wygrywa tym, że jest absolutnie pyszny. W zasadzie, to jak zjeść deser, zanim dzień się zacznie na dobre. Brzmi nieźle, prawda?

składniki-na-koktajl

SKŁADNIKI

1 banan

2 łyżki płatków owsianych górskich

łyżka masła orzechowego

łyżeczka dobrej jakości kakao

pół szklanki mleka roślinnego (np. kokosowego) lub krowiego mleka (świetne jest to mleko ekologiczne)

To kilka prostych składników, które większość z nas ma w lodówce, a wartości odżywczych jest w tym mnóstwo. Płatki owsiane są źródłem białka, żelaza, cynku i magnezu. Banan zawiera konieczny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu potas. Masło orzechowe dostarczy nam nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 6 (które dbają m.in. o stan naszej skóry i wspomagają odporność organizmu) a magnez zawarty w kakao pomoże nam zwalczyć stres.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

Wszystkie składniki wrzucamy do blendera (najlepszy będzie blender kielichowy, ale ręczny też da radę). Następnie zalewamy połową szklanki ciepłej wody. W ten sposób płatki szybko zmiękną, a koktajl będzie cieplejszy (co np. mój żołądek z rana bardzo docenia). Jeśli jednak Wam na tym nie zależy, możecie zamiast wody dodać więcej mleka (zwykłego lub roślinnego). Dobrym pomysłem jest wtedy namoczenie płatków na noc w wodzie lub mleku – staną się dzięki temu miękkie, a konsystencja Waszego koktajlu będzie idealnie gładka.

Blendujemy wszystko razem przez około minutę na najwyższych obrotach, aż uzyskamy aksamitną masę (bez odznaczających się płatków). Całość można posypać odrobiną kakao lub cynamonu. Smacznego!

koktajl-owies

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply