15 rzeczy, które możesz zrobić dla siebie dzisiaj

roza

W codziennym zaganianiu często zapominamy o najważniejszej osobie w naszym życiu – czyli o sobie samej. Brzmi egoistycznie? Nawet, jeśli większość energii poświęcasz innym, na dłuższą metę nie będziesz dobrze funkcjonować, jeśli nie zadbasz o swoje ciało i psychikę.

Jeśli masz mało czasu, stresującą pracę albo problemy w życiu osobistym, to przeznaczanie czasu tylko dla siebie tym bardziej powinno stać się dla Ciebie priorytetem. Na szczęście wcale nie jest to takie trudne, jak wielu osobom się wydaje. Nawet 15-30 minut dziennie wystarczy, żeby przywrócić utraconą równowagę. Tyle właśnie czasu zajmuje większość rzeczy, które spisałam poniżej. W dodatku są to tanie lub całkowicie darmowe sposoby. Więc wymówek już nie ma, teraz czas na działanie. Poświęć dzisiaj chwilę dla siebie i…

1. Zafunduj sobie sesję jogi bez wychodzenia z domu. Jedyne, co jest potrzebne, to mata i laptop. Na YouTube działa wiele kanałów, dzięki którym możesz ćwiczyć za darmo w domowym zaciszu (mój ulubiony to Boho Beautiful). Wystarczy 15 minut, żeby rozluźnić ciało i zrelaksować umysł (o zaletach jogi pisałam wcześniej tutaj).

2. Weź kąpiel z dodatkiem pachnących soli i olejków. To sposób na zadbanie o ciało i aromaterapia w jednym. Przy okazji nałóż na twarz maseczkę. Jeśli nie masz jej akurat pod ręką, świetną alternatywą jest miód – skóra staje się po nim idealnie miękka i gładka.

3. Poświęć sobie rano 15 minut na wypicie ulubionej kawy lub herbaty i lekturę ulubionego magazynu (albo książki). Taki krótki rytuał potrafi doskonale nastroić na cały dzień, bo będziesz mieć poczucie, że robisz coś, co sprawia Ci przyjemność jeszcze zanim zabierzesz się za wykonywanie zadań.

4. Zrób sobie domowe SPA: peeling całego ciała (mój przepis DIY znajdziesz tutaj), odżywczy balsam, maska na włosy, odświeżenie swojego manicure – cokolwiek wybierzesz, od razu poczujesz się bardziej zadbana i piękniejsza, a to przełoży się na Twoje samopoczucie.

5. Przygotuj pyszny i zdrowy posiłek. Wypróbuj nowy, ciekawy przepis, który zadowoli Twoje podniebienie i jednocześnie dostarczy organizmowi niezbędnych substancji odżywczych. Jedz w spokoju, bez telewizora czy laptopa, za to najlepiej w miłym towarzystwie.

6. Zafunduj sobie najlepszy zabieg regenerujący – idź wcześnie spać. Ale tak nieprzyzwoicie wcześnie, żeby mieć czas na wyciszenie i relaks z dobrą książką, a potem min. 7,5 godziny nieprzerwanego snu.

7. Wypij zielony koktajl – to prawdziwa bomba witaminowa, która dostarczy ciału składników odżywczych i doda Ci energii. Zmiksuj zielone liście (np. jarmuż albo szpinak) z ulubionymi owocami – świetnie nadają się do tego jabłka, banany, kiwi i pomarańcze.

8. Przeczytaj rozdział (albo chociaż kilka stron) książki, którą od dawna odkładasz – takiej tylko dla przyjemności.

9. Poświęć 10 minut na prostą medytację oddechową. Usiądź wygodnie w fotelu albo na łóżku, zamknij oczy i przez te 10 minut spróbuj koncentrować się wyłącznie na swoim oddechu. Jest to trudne, szczególnie na początku, ale z czasem nauczysz się odsuwać ciągle napływające myśli. To ćwiczenie pomaga oczyścić umysł i zredukować stres.

10. Włącz ulubioną playlistę i tańcz spontanicznie przez kilkanaście minut. Muzyka i taniec potrafią w ułamku sekundy poprawić nastrój i uwolnić od napięć – to darmowa i skuteczna terapia antydepresyjna.

11. Zadbaj o swój wygląd – włóż więcej niż zwykle wysiłku w to, żeby czuć się piękna. To nie musi być nic szczególnego; ładny makijaż, ubranie podkreślające atuty Twojej sylwetki, ciekawy element biżuterii – takie rzeczy wystarczą, żeby natychmiast poczuć się zadbaną, a poprzez to pewną siebie.

12. Idź na spacer. To najprostsza forma aktywności fizycznej, w dodatku najtańsza i dająca mnóstwo korzyści. Rozruszasz ciało, dotlenisz się i zrelaksujesz. Jeśli sam spacer wydaje Ci się nudny, świetną opcją jest słuchanie w trakcie ulubionych podcastów lub audiobooków.

13. Zafunduj sobie masaż. Wcale nie musisz iść w tym celu do gabinetu spa – jeśli masz partnera, możecie nauczyć się wykonywać prosty masaż relaksacyjny i robić go sobie nawzajem. Jeśli nie masz nikogo pod ręką – nic straconego. Na YouTube jest masa tutoriali, jak samodzielnie wykonać masaż twarzy, stóp czy dłoni – to wystarczy, żeby od razu poczuć się lepiej.

14. Zadbaj o odpowiednią atmosferę w swoim domu. Pomagają w tym wszelkie świece zapachowe, olejki eteryczne, ale także rośliny i cieszące oko przedmioty, którymi się otaczasz. Klimat wnętrza, w którym przebywasz ma przełożenie na to, jak się czujesz, więc warto zadbać o to, żeby było przyjemnym miejscem, w którym chce się spędzać czas.

15. Zrób listę rzeczy, które w sobie lubisz. Spisz swoje mocne strony, osiągnięcia, sytuacje, z którymi sobie poradziłaś. Zwykle jesteśmy swoimi najgorszymi krytykami – dostrzegamy własne wady i potknięcia, ale rzadko skupiamy się na dobrych rzeczach. Takie krótkie ćwiczenie przypomni Ci, że naprawdę masz za co siebie lubić – a jest to najważniejsza rzecz, którą możemy zrobić, żeby o siebie zadbać.

Mogą Ci się też spodobać

Brak komentarzy

Zostaw komentarz