Szybkie warzywne curry – pomysł na zdrowy obiad

curry-szybki-obiad

Zdrowe odżywianie potrafi być sporym wyzwaniem, szczególnie dla osób, które po prostu lubią zjeść. Ja z pewnością się do nich zaliczam. Nawet najlepszej jakości, najzdrowsze jedzenie mnie nie przekona, jeśli będzie nijakie i niesmaczne. Dlatego chętnie odkrywam nowe smaki. W kuchni bardzo lubię dalekowschodnie inspiracje. Obecne w nich intensywne przyprawy świetnie podkręcają smak nawet najzwyklejszych potraw. Ostatnio zasmakowało mi aromatyczne, warzywne curry – do tego stopnia, że postanowiłam wrzucić tutaj przepis.

To idealne danie dla wszystkich, którzy chcą jeść więcej warzyw, ale nie kosztem smaku. Świetna opcja dla zabieganych, bo warzywny sos można zrobić na kilka dni, a potem tylko ugotować świeży ryż. Doskonale nadaje się też do wzięcia ze sobą i podgrzania. Przepis spodoba się też tym, którzy nie lubią marnować jedzenia, bo można wykorzystać warzywa, które akurat nam zostały.

Moje curry jest banalnie proste, bo nie przepadam za staniem godzinami w kuchni i wiem, że część z Was mnie rozumie. Wymyślne przepisy z dużą ilością składników wyglądają ładnie na zdjęciach, ale zwykle nie znajdują zastosowania w codziennym życiu. Kiedy chcemy przygotować coś zdrowego, smacznego, a jednocześnie szybkiego, ten przepis sprawdza się doskonale.


WARZYWNE CURRY – PRZEPIS


SKŁADNIKI

  • porcja ryżu basmati
  • puszka mleka kokosowego
  • przyprawa curry
  • ekologiczna kostka bulionowa
  • oliwa do smażenia
  • 2 ząbki czosnku
  • cebula
  • ok. 1 cm obranego korzenia imbiru
  • 2 marchewki
  • czerwona papryka
  • mały brokuł
  • świeża kolendra

Podałam tutaj dokładnie te warzywa, których użyłam, ale świetnie sprawdzą się też pieczarki, fasolka szparagowa, cukinia – można to dowolnie modyfikować.

WYKONANIE

Posiekany czosnek, cebulę, imbir i marchewkę podsmaż na niewielkiej ilości oliwy. Potem dodaj bardziej miękkie warzywa – w tym przypadku paprykę. Brokuła trzeba wcześniej obgotować przez kilka minut, żeby nie był twardy. Warzywa dokładnie wymieszaj, a następnie zalej mlekiem kokosowym. Rozkrusz ekologiczną kostkę bulionową i mieszaj, aż sos się zagotuje. Na koniec dopraw curry (według uznania – ja zwykle daję ok. łyżeczki). Sos podawaj na świeżo ugotowanym ryżu i udekoruj całość listkami kolendry.

PS: Na zdjęciu sos nie jest widoczny, bo oczywiście cały wsiąkł mi w ryż 😀 musicie uwierzyć na słowo, że tam był. Żeby tak się nie stało, warzywa z sosem można podać obok.

PS 2: W tej wersji danie jest wegańskie, ale jeśli ktoś ma ochotę, można osobno podsmażyć krewetki albo kurczaka, a potem wymieszać z sosem.

Smacznego!

curry-zdrowy-obiad

Może Cię też zainteresować

2 komentarze

  • Odpowiedz
    andrew
    19 marca 2018 at 9:25 pm

    nigdy nie spotkałem ekologicznej kostki bulionowej, ale wszystko przede mną
    jeśli chodzi o curry – zetknąłem się z podsmażaniem przypraw na oliwie aby zwiększyć intensywność smaków i tak też robię – łyżka pasty curry na oliwie, można na 30 sekund dorzucić czosnek( zanim zbrązowieje i zgorzknieje), potem cebulę (mniejszy power- do zeszklenia) i mleko kokosowe. Resztę towarzystwa obsmażam na drugiej patelni (wg twardości i jędrności) i wrzucam do bazy. Duszę ok.15 min, chyba, że krewetki – 2 minuty. Do tego makaroni (nie rozgotowany) – da się przełknąć, a jakie zdrowe!!!!!
    czuwaj

    • Odpowiedz
      Joanna
      13 kwietnia 2018 at 9:47 am

      Fajna kostka jest firmy EkoWital – zero syfiastych dodatków, jak w „zwykłych” kostkach 🙂 Fajny ten patent z podsmażaniem przypraw, na pewno wypróbuję!

Napisz komentarz