Domowa, orzechowa granola + śniadanie, które zrobisz w mniej niż 5 minut

letnie-sniadanie

Granola, jogurt, owoce – to dla mnie nieodłączne składniki letnich śniadań.  Jakiś czas temu podrzucałam Wam mój przepis na domową granolę. Była to najbardziej podstawowa wersja, do której zimą dodawałam jeszcze cynamon i kakao – miała dzięki temu cudowny, korzenny aromat.

W letniej wersji nie ma rodzynek i przypraw, jest za to dużo orzechów. Granola w takim wydaniu smakuje mi najbardziej, świetnie komponuje się z większością owoców, a inne dodatki (typu nasiona chia) można stosować zamiennie, według uznania.

Może zastanawiacie się, po co właściwie samemu bawić się w robienie granoli, skoro w sklepach pełno jest tego typu produktów? Niestety, większość sklepowych granoli (i musli też) niesłusznie jest umieszczanych na półkach ze zdrową żywnością. Bardzo często zawierają syrop glukozowo-fruktozowy, który czyni je niewiele lepszymi od słodyczy. Za to zawartość orzechów czy suszonych owoców jest zazwyczaj niska. Wyjątkiem są produkty ekologiczne, ale te zwykle mają kosmiczne ceny. Dlatego właśnie warto samemu zrobić granolę – tym bardziej, że jest to banalnie proste i zajmuje ok. 20 minut.


ORZECHOWA GRANOLA – PRZEPIS


Z podanych proporcji uzyskuję duży słoik granoli, który starcza mi na około tydzień. Można oczywiście zrobić więcej i mieć na zapas – w szczelnym opakowaniu granola może stać długo, chociaż u nas szybko znika 😉

SKŁADNIKI

250g płatków owsianych (mogą być bezglutenowe)

mniej więcej drugie tyle orzechów (włoskie, nerkowca, migdały, pecan)

dwie łyżki miodu (ja dodałam spadziowy)

Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia lub w płaskim, odkrytym naczyniu żaroodpornym (druga opcja = mniejszy bałagan) wykładamy równo płatki owsiane. Następnie w malakserze rozdrabniamy orzechy na drobne kawałki. Można oczywiście posiekać je nożem (ja tak kiedyś robiłam), ale użycie malaksera zmieniło moje życie i skróciło czas przygotowania granoli do kilku minut. Łączymy orzechy z płatkami, następnie całość polewamy 2 łyżkami miodu. Mieszamy wszystko rękami, aż miód będzie równomiernie rozprowadzony. Następnie wkładamy granolę do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na ok. 10-12 minut. Przynajmniej raz w trakcie pieczenia mieszamy całość, tak, żeby wszystkie płatki i orzechy były równo przypieczone. Kiedy granola przestygnie, stanie się lekko zlepiona, więc przed przełożeniem do słoika warto ją przemieszać, żeby potem łatwiej się ją nakładało.

W wersji bardzo dietetycznej/bez cukru można zrezygnować z miodu, ale wtedy konsystencja będzie sypka.

domowa-granola


LETNIE ŚNIADANIE – GRANOLA Z OWOCAMI


granola-z-owocamiOrzechową granolę można jeść na wiele sposobów. Ja najczęściej łączę ją z jogurtem naturalnym lub mlekiem roślinnym i owocami. Dzisiaj zrobiłam ją w wersji z jagodami, bo wiadomo – sezonowe owoce są najlepsze. Takie śniadanie jest zdrowe, pyszne i ładnie wygląda, a przygotowuje się je w ok. 3 minuty. Wbrew pozorom, nie wymaga blendowania.

Tutaj chciałabym się podzielić z Wami moim małym odkryciem. Jogurt piękny kolor zawdzięcza proszkowi z suszonych borówek amerykańskich. Taki wynalazek znalazłam przy okazji porządków w kuchni. Bardzo mi się spodobał i chyba będę częściej po niego sięgać.

Mamy akurat pełnię lata, więc najlepiej korzystać ze świeżych owoców, ale taki proszek bardzo ułatwia życie, zwłaszcza rano. Zmieszany z jogurtem dał piękny kolor i owocowy smak, a nie wymaga użycia blendera. Jeśli jesteście ciekawi marki produktu, wrzuciłam dzisiaj na insta story.

 

 

 

 

 

 

 


 

Może Cię też zainteresować

Brak komentarzy

    Napisz komentarz